Coneixements
L'APRENENTATGE DE LA LECTOESCRIPTURA DES D'UNA PRESPECTIVA CONSTRUCTIVISTA. Vol 1
AUTOR: Díez, Ascen; Farrera, Núria; Forns, Roser; Riera,Maria;
EDITORIAL: Graó
LLENGUA: Català
ANY DE PUBLICACIÓ: 2009
IL·LUSTRADOR: -
PÚBLIC: Adult
SINOPSI: Aquest llibre té el propòsit d'afavorir la construcció, per part de l'alumnat, dels coneixements lingüístics del segon cicle d'educació infantil i primer cicle de primària. A més, s'ofereixen unes activitats seqüenciades per modalitats de text, adequades pera què tots els alumnes puguin participar.
———
VEO UNA VOZ
AUTOR: Oliver Sacks
EDITORIAL: Anagrama
LLENGUA: Castellà
ANY DE PUBLICACIÓ: 2008
IL·LUSTRADOR: -
PÚBLIC: Adult
SINOPSI: En aquest llibre podem observar com diferents autors ens expliquen com s'adquireix el llenguatge a partir de diferents enfocaments. Entre aquests autors podem trobar: Piaget, Vigotsky, Brunner i Skinner. També, ens explica com els nens/es amb dificultats o amb sordesa l'adquireixen, així doncs, podem dir que el llenguatge i el pensament van units i ínteraccionen entre sí. Un altre aspecte ha destacar, el qual creiem que és important són els tipus de llenguatges que hi ha: el musical, plàstic, gestual, corporal... Creiem que també, els hauriem de tenir més en compte a l'hora d'educar als infants i entendre el procés que ells realitzen per a poder expressar-se.
———
TOT PENSANT
AUTOR: Puig, Irene; Lucas, Mª Angèlica
EDITORIAL: Eumo
LLENGUA: Català
ANY DE PUBLICACIÓ: -
IL·LUSTRADOR: -
PÚBLIC: Adult
SINOPSI: En aquest llibre ens explica un projecte que es realitza per tal que els alumnes i/o infants desenvolupin una ment critica, reflexionin, pensin, etc. Per tal de fer ments potents. També, ens explica les quatres habilitats de pensament: habilitat de recerca, habilitat de conceptualització i d'anàlisi, habilitat de raonament i per últim l'habilitat de comunicació i traducció.
———
Llegir i escriure per viure
AUTOR: Montserrat Fons
EDITORIAL: La Galera
LLENGUA: Català
ANY DE PUBLICACIÓ: 1999
IL·LUSTRADOR: -
PÚBLIC: Adult
SINOPSI: En aquest llibre es presenta una planificació global del procés d'ensenyament-aprenentatge relacionat amb la lectura i l'escriptura, això integra coneixements actuals sobre el concepte de llegir i escriure, la manera d'entendre com els nens construeixen el seu pensament. En una segona part del llibre trobem alguns casos pràctics els quals ens ajuden a crear situacions de lectura i escritura que fan que els nens/es aprenguin amb més sentit i per a viure des de petits.
———